Rijnmondiaal Muzikaal: Stolk & Co

25-8-2024

Muzikale avonturiers

‘Misty’ spelen, en dat dan vier uur lang, om en om solerend en daarbij alle krochten van het schema verkennend. En dat dan de volgende dag met weer een ander nummer uit The Great American Songbook. Zo maakten de Vlaardingse tienerbroertjes Stan en Roland Stolk zich het jazz-idioom eigen. Via drums, piano, gitaar en nog veel meer vonden ze hun bestemming: Stan op de contrabas en Roland op de vibrafoon.

Ze wonnen prijzen en maakten naam, maar gingen vervolgens hun eigen weg, meestal in dienst van andere artiesten (Flairck, Mathilde Santing, Robert Long, Dimitri van Toren enzovoort).

Vier decennia later haalt jeugdvriend Ron Meerhof de magie van die tienerbroers terug. Hij en zijn langjarige muziekmaatje Arno van den Wijngaard, meestal bezig met pop maar altijd gefascineerd door de jazz, teamen met Stan en Roland in Stolk & Co.

Een muzikaal avontuur van vier mannen door de historie van alles wat ze hebben opgezogen; van 90 jaar oude jazz-classics via Randy Newman en Tom Waits naar listig gearrangeerde symfonische pop.

Jazz, blues, latin, funk; alles mag. Als er maar te improviseren valt, als het maar raakt en als het maar vloeit!

Praktische informatie:

Zondag 25 augustus 2024, Museum Vlaardingen
Aanvang 15.00 uur

Entree: € 10,- inclusief een pauzedrankje (exclusief entree museum € 8,50, met Museumkaart of Rotterdampas betaal je wel voor het bijwonen van het optreden. Kinderen € 2,50).

Tickets Stolk & Co 25 augustus 2024