Stap binnen in de fabriek en maak kennis met de producenten en medewerkers van Damco, Hollandia, ROMI, Warmelo & Van der Drift en Unilever Research.
De geschiedenis van deze Vlaardingse bedrijven komt tot leven met bijzondere objecten, unieke foto's en persoonlijke verhalen. Steeds wordt de relatie gelegd met bekende, belangrijke voedselinnovaties.
Buiten de fabriekspoort staat de consument centraal. Reclame en marketing worden steeds belangrijker om vernieuwende en verbeterde producten onder de aandacht te brengen. De consument wordt steeds kritischer. Zeker in een tijd waarin meer aandacht is voor klimaat en milieu, groeit ook het bewustzijn over ons eten.
Ga in de tentoonstelling ook zelf aan de slag met onderwerpen als voedselveiligheid, gezonde voeding, vitamines en voedselverspilling. Waar komt jouw eten eigenlijk vandaan?
In het speciale Foodlab zullen studenten van de FIA regelmatig met proefjes en experimenten laten zien welke belangrijke rol onderzoek speelt in de kwaliteit van ons eten.